onsdag den 19. september 2018

Engelsk 1. klasse - Book Creator

Nu lavede jeg jo en bog i Book Creator til mine 2. klasser, så jeg tænkte, at jeg ville prøve at lave til min 1. klasse også for at se, om det kunne lade sig gøre, og hvordan de tog imod den.

I 2. klasse har vi på min skole chromebooks, dvs. eleverne har deres eget device. Jeg lagde bogen ind i MinUddannelse, og så tog jeg ellers eleverne med omkring MinUddannelse (som egentlig var nyt for dem), så de kunne se bogen om My home. De to af klasserne har været inde, den sidste skal på fredag. Det har været et hit - eleverne har været ret begejstret for det. Jeg kan se, at jeg mangler at lave et lidt letteret spil til at starte med, men så har jeg lært det, og ved jeg skal huske det til næste gang.

I 1. klasse bliver det mere udfordrende, for her har eleverne ikke deres eget device. Vi har et klassesæt ipad til deling, så jeg tænkte, at det måtte være noget med at have bogen på min egen telefon/ipad, åbnet i safari, og så måske airdroppe den til elevernes ipads. Og det virkede som smurt!! :-)
Vi har de sidste par uger arbejdet med numbers og colours, som de har ret godt styr på. Så i morges i min forberedelse lavede jeg en Book Creator bog, hvor de først kan høre en sang med tallene fra 1-10, og bagefter 2 forskellige 'vendespil' (skriver det i ' ', da det ikke er kort de vender, men kort de matcher). Herefter følger det samme blot med colours. Så mig i klassen til time, hente ipad, så de kunne sidde sammen 2-og-2, og så fik jeg ellers airdroppet den bog, som jeg havde åben på min telefon. Det eneste det kræver er, at bluetooth er slået til og at ipads er sat op til, at de kan modtage fra alle. Det gik som en leg med at få dem over. Og eleverne var så optaget af det, de fandt ret hurtigt ud af, hvad de skulle gøre. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg gør det! (Og linket har jeg selvfølgelig lagt ud på forældreintra i dag, så de kan lave det derhjemme også.)

I kan se bogen HER - ellers klik ind på fanen med book creator bøgerne, der har jeg også lagt linket ind.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar