lørdag den 15. september 2018

Læselog i Book Creator

Jeg har et stykke tid gået med en tanke om, at man må kunne lave en læselog, som eleverne kan arbejde med digitalt, i stedet for et stykke papir i tasken. Nu har jeg forsøgt mig med et bud, som der måske er nogle, som har lyst til bruge/prøve af.

I bogen er der lavet plads til 10 ugers læselog, jeg har lavet opgaver til de første 6 uger. Herefter kan eleverne lade sig inspirere af nogle af de opgaver, som de tidligere er stødt på, de finder måske selv på nogle opgaver, eller I kan i fællesskab på klassen blive enig om, hvad de skal have med i læseloggen. 
Vil man gerne arbejde flere uger, er det nemt at lave en kopi af en side. Tryk blot på pages, klik på de 3 prikker ud for en side og vælg "Copy".

Læseloggen kan bruges i 2.-4. klasse. Man kan også lade sig inspirere og lave en læselog, som kan bruges til større elever. Der er også mange muligheder på nettet ift. at lade sig inspirere. Søg f.eks. på Booksnaps.

Bogen "Min læselog" kan ses her - I finder filen til download på fanen "Book Creator bøger".

I videoen herunder viser jeg, hvordan du henter bogen her på bloggen, uploader den til Book Creator og deler den med dine elever via biblioteket.



16/9-18: Jeg har lavet en læselog som kan bruges i 1.-2. klasse - en digital bogorm om man vil. ;-) Den kan ses her - filen er placeret på fanen "Book Creator bøger", ligesom ovenstående.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar